Inne

Czas trwania promocji musi być określony

autor: Łukasz Pasternak

15.09.2020

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przedsiębiorca zobowiązany jest do podawania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji o swojej ofercie. Wobec powyższego powinien informować m.in. o warunkach promocji czy też czasie jej obowiązywania.

Na takim stanowisku stoi również Sąd Apelacyjny w Warszawie, który wyrokiem z dnia 3 października 2014 r. (VI ACa 1954/13) utrzymującym w mocy decyzję z grudnia 2010 r.

W przedmiotowej sprawie zakwestionowane zostały zasady dotyczące organizacji loterii przez jednego z przedsiębiorców. Przedsiębiorca ten w swoim regulaminie wskazał, że by wziąć udział w losowaniu nagród należy kupić co najmniej dwa promocyjne produkty (np. pasztet lub mielonkę) i wysłać zgłoszenie SMS-em.

Na produktach biorących udział w loterii zabrakło informacji o terminie dokonywania zgłoszeń sms, a który to termin upływał z dniem 31 października 2010 r. Produkty objęte promocją sprzedawane były również po zakończeniu promocji.

Taka praktyka w opinii UOKiK mogła prowadzić do nabywania przez nieświadomych konsumentów produktów objętych promocją w celu wzięcia udziału w loterii także po jej zakończeniu.

Praktyka ta w ocenie UOKiK naruszała zbiorowe interesy konsumentów w wyniku czego na przedsiębiorcę została nałożona kara w wysokości 117.000,00 zł.

 

Subskrybuj Newsletterbądź na bieżąco

Zapisz się, do naszego Newslettera. Raz w tygodniu informacje prawne lub informacje o najnowszych publikacjach – za darmo – prosto na twoją skrzynkę.

Łukasz Pasternak - ADWOKAT

 

Blog Kancelarii Pasternak LEGAL ma charakter wyłącznie edukacyjny i zawiera treści jedynie o charakterze ogólnym, w których mogą zdarzyć się pominięcia jak i omyłki, a w szczególności dlatego, że artykuły na blogu są aktualne w dacie ich publikacji, zaś w późniejszym czasie mogą nie odzwierciedlać stanu zmieniających się przepisów prawa.

Kancelaria nie bierze odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę, która została wyrządzona w związku zastosowaniem lub niezastosowaniem się do przekazanej na blogu treści, albowiem treści zawarte na blogu nie mogą stanowić w szczególności porady czy informacji prawnej wydawanej indywidualnie przy uwzględnieniu konkretnego stanu faktycznego i prawnego.

 

Jeżeli zainteresowała Cię ta tematyka, zapraszamy do śledzenia naszego bloga oraz zapisu do Newslettera.

 

Jeśli chcesz uzyskać poradę prawną – skontaktuj się poprzez formularz, mail bądź telefonicznie.

Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu.

Skontaktuj się

Mogą Cię zainteresować:

Inne

18 marca 2023

ZGODA PACJENTA

Zgoda pacjenta kiedy jest ważna? Spis treści: Jakie są prawne warunki, aby zgoda pacjenta była ważna?  Czy każda zgoda jest ważna? Uzyskanie zgody pacjenta - zabiegi kosmetyczne ...

Czytaj dalej

ZGODA PACJENTA

Inne

3 lutego 2023

SPRZEDAŻ I KUPNO PODRÓBEK

CO GROZI ZA SPRZEDAŻ I KUPNO PODRÓBEK?     Sprzedaż towarów podrobionych a prawo własności przemysłowej Prawdziwą plagą XXI wieku jest plaga wszechobecnych towarów podrob...

Czytaj dalej

SPRZEDAŻ I KUPNO PODRÓBEK

Inne

13 grudnia 2022

START UP

W obecnych pojęcie start-upu jest coraz częściej znane, choć dopiero od kilku lat polskie startupy zagościły na rynku, to są już one z nami na dobre, dlatego warto przedstawić dokładnie czym...

Czytaj dalej

START UP
Wróć do bloga

Skontaktuj się z nami
i dowiedz się jak możemy
Tobie pomóc

KANCELARIA WARSZAWA
Łukasz Pasternak Kancelaria Adwokacka
ul. Malborska 1/11,
03-286 Warszawa, piętro II

KANCELARIA MARKI
Al. J. Piłsudskiego 29, 05-270 Marki

mapa

KANCELARIA Lublin
Al. Kraśnicka 27
20-718 Lublin

Download file
1