Czas trwania promocji musi być określony

autor: Łukasz Pasternak
15.09.2020
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przedsiębiorca zobowiązany jest do podawania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji o swojej ofercie. Wobec powyższego powinien informować m.in. o warunkach promocji czy też czasie jej obowiązywania.
Na takim stanowisku stoi również Sąd Apelacyjny w Warszawie, który wyrokiem z dnia 3 października 2014 r. (VI ACa 1954/13) utrzymującym w mocy decyzję z grudnia 2010 r.
W przedmiotowej sprawie zakwestionowane zostały zasady dotyczące organizacji loterii przez jednego z przedsiębiorców. Przedsiębiorca ten w swoim regulaminie wskazał, że by wziąć udział w losowaniu nagród należy kupić co najmniej dwa promocyjne produkty (np. pasztet lub mielonkę) i wysłać zgłoszenie SMS-em.
Na produktach biorących udział w loterii zabrakło informacji o terminie dokonywania zgłoszeń sms, a który to termin upływał z dniem 31 października 2010 r. Produkty objęte promocją sprzedawane były również po zakończeniu promocji.
Taka praktyka w opinii UOKiK mogła prowadzić do nabywania przez nieświadomych konsumentów produktów objętych promocją w celu wzięcia udziału w loterii także po jej zakończeniu.
Praktyka ta w ocenie UOKiK naruszała zbiorowe interesy konsumentów w wyniku czego na przedsiębiorcę została nałożona kara w wysokości 117.000,00 zł.
Subskrybuj Newsletter i bądź na bieżąco
Zapisz się, do naszego Newslettera. Raz w tygodniu informacje prawne lub informacje o najnowszych publikacjach – za darmo – prosto na twoją skrzynkę.
![]() |
Blog Kancelarii Pasternak LEGAL ma charakter wyłącznie edukacyjny i zawiera treści jedynie o charakterze ogólnym, w których mogą zdarzyć się pominięcia jak i omyłki, a w szczególności dlatego, że artykuły na blogu są aktualne w dacie ich publikacji, zaś w późniejszym czasie mogą nie odzwierciedlać stanu zmieniających się przepisów prawa.
Kancelaria nie bierze odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę, która została wyrządzona w związku zastosowaniem lub niezastosowaniem się do przekazanej na blogu treści, albowiem treści zawarte na blogu nie mogą stanowić w szczególności porady czy informacji prawnej wydawanej indywidualnie przy uwzględnieniu konkretnego stanu faktycznego i prawnego.
Jeżeli zainteresowała Cię ta tematyka, zapraszamy do śledzenia naszego bloga oraz zapisu do Newslettera.
Jeśli chcesz uzyskać poradę prawną – skontaktuj się poprzez formularz, mail bądź telefonicznie.
Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu.
Skontaktuj się
Mogą Cię zainteresować:
ZGODA PACJENTA
Zgoda pacjenta kiedy jest ważna? Spis treści: Jakie są prawne warunki, aby zgoda pacjenta była ważna? Czy każda zgoda jest ważna? Uzyskanie zgody pacjenta - zabiegi kosmetyczne ...
Czytaj dalej
ZGODA PACJENTASPRZEDAŻ I KUPNO PODRÓBEK
CO GROZI ZA SPRZEDAŻ I KUPNO PODRÓBEK? Sprzedaż towarów podrobionych a prawo własności przemysłowej Prawdziwą plagą XXI wieku jest plaga wszechobecnych towarów podrob...
Czytaj dalej
SPRZEDAŻ I KUPNO PODRÓBEKSkontaktuj się z nami
i dowiedz się jak możemy
Tobie pomóc
KANCELARIA WARSZAWA
Łukasz Pasternak Kancelaria Adwokacka
ul. Malborska 1/11,
03-286 Warszawa, piętro II
KANCELARIA MARKI
Al. J. Piłsudskiego 29, 05-270 Marki
KANCELARIA Lublin
Al. Kraśnicka 27
20-718 Lublin
