Inne

Czas trwania promocji musi być określony

Łukasz Pasternak

autor: Łukasz Pasternak

15.09.2020

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przedsiębiorca zobowiązany jest do podawania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji o swojej ofercie. Wobec powyższego powinien informować m.in. o warunkach promocji czy też czasie jej obowiązywania.

Na takim stanowisku stoi również Sąd Apelacyjny w Warszawie, który wyrokiem z dnia 3 października 2014 r. (VI ACa 1954/13) utrzymującym w mocy decyzję z grudnia 2010 r.

W przedmiotowej sprawie zakwestionowane zostały zasady dotyczące organizacji loterii przez jednego z przedsiębiorców. Przedsiębiorca ten w swoim regulaminie wskazał, że by wziąć udział w losowaniu nagród należy kupić co najmniej dwa promocyjne produkty (np. pasztet lub mielonkę) i wysłać zgłoszenie SMS-em.

Na produktach biorących udział w loterii zabrakło informacji o terminie dokonywania zgłoszeń sms, a który to termin upływał z dniem 31 października 2010 r. Produkty objęte promocją sprzedawane były również po zakończeniu promocji.

Taka praktyka w opinii UOKiK mogła prowadzić do nabywania przez nieświadomych konsumentów produktów objętych promocją w celu wzięcia udziału w loterii także po jej zakończeniu.

Praktyka ta w ocenie UOKiK naruszała zbiorowe interesy konsumentów w wyniku czego na przedsiębiorcę została nałożona kara w wysokości 117.000,00 zł.

niniejsza informacja w żadnym wypadku nie stanowi i nie może stanowić porady prawnej, ani wiążącej informacji.

Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu.

Skontaktuj się

Mogą Cię zainteresować:

Inne

29 lipca 2021

Podjęcie czynności medycznych bez zgody pacjenta

Kontynuując tematykę zgody pacjenta, należy wskazać, iż w niektórych przypadkach lekarz może podjąć określone czynności medyczne BEZ zgody pacjenta, czy podmiotów uprawnionych do zgody zas...

Czytaj dalej

Podjęcie czynności medycznych bez zgody pacjenta

Inne

28 lipca 2021

Polski Ład – Założenia

POLSKI ŁAD – Co warto wiedzieć? To, co jest jednym z głównych elementów polskiego ładu to szerokie zmiany podatkowe. Polski Ład ma objąć reformę systemu opodatkowania, wsparcie innowacj...

Czytaj dalej

Polski Ład – Założenia

Inne

21 lipca 2021

Umowa franczyzy – na co uważać?

Franczyza, jako specyficzna metoda prowadzenia działalności gospodarczej odnosi od dłuższego czasu  spektakularne sukcesy. System franczyzy szybko także odnalazł swoje miejsce na polskiej mapie...

Czytaj dalej

Umowa franczyzy – na co uważać?
Wróć do bloga

Skontaktuj się z nami
i dowiedz się jak możemy
Tobie pomóc

Łukasz Pasternak Kancelaria Adwokacka
ul. Malborska 1/11,
03-286 Warszawa, piętro II

Biuro w Markach
Al. J. Piłsudskiego 29, 05-270 Marki

mapa